6 Mart 2013 Çarşamba

Lazerle Medikal Uygulamalar için Kime Güvenirim?

6.03.2013- Hürriyet Gazetesinin bölgesel eklerinden birinde " YOK ARTIK" dediğim ve duyarsız kalamayacağım bir konuyu paylaşmak istiyorum. Reklamın iyisi kötüsü yoktur derler ama sağlık sektöründe bu bildiğimiz anlayışla sürmüyor. Sağlık Bakanlığı Ayakta teşhis tedavi yönetmeliğinde der ki:
(4)Sağlık kuruluşları, sağlığı koruyucu ve geliştirici nitelikte bilgilendirme yapabilir.
....
Ancak, bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri kapsamında yanıltıcı, abartılı, doğruluğu bilimsel olarak kanıtlanmamış bilgilere ve talep yaratmaya yönelik açıklamalara yer verilemez. 
....
(5) Sağlık kuruluşları tarafından her türlü yayın mecralarında yer alan sağlık bilgileri, konusuna göre yetkili sağlık meslek mensupları tarafından verilmelidir.

Bu bilgilere dayanarak; Elindeki cihazların Ege Bölgesi'nde tek olduğunu söyleyen kişilere şunu söylemek istiyorum; teknoloji sağlık sektöründe hızla gelişiyor ve bu teknolojileri takip eden, sürekli yeniliği kafasına koymuş iş sahipleri bulunuyor. Eski dünyada yaşamıyoruz ve tıp fakültesi mezunu hatta uzmanlık alanı dermatoloji ve plastik cerrahi olan, neredeyse 20 yıldır medikal estetik yapan hekimlerimize ayıp olmuyor mu? Ekteki fotoğrafta CO2 Fraksiyonel lazer uygulaması görülüyor. Bu cihaz belli başlı poliklinik ya da hastanelerde bulunuyor; ama önemli bir farkla! Uygulamayı mutlaka DOKTOR yapıyor! Ben fotoğrafa bakınca görüyorum bu farkı!


Rekabet güzel; ama gerçekçi olunca!

Hizmet  almak isteyenleri yanıltmayalım; bırakalım zaten onlar hizmeti almak istediği yerleri çok iyi değerlendiriyorlar.
Sağlıklı günler dilerim

Hiç yorum yok: